Nezapomenutelná výstava Salvadora Dalího

by - března 19, 2018


Jedna z nejúžasnějších výstav právě probíhá v GOAP na Staroměstském náměstí. Salvador Dalí, významný surrealista a výtvarník. Jeho neobvyklé obrazy jsou založeny na snové imaginaci, čehož si každý hned všimne. Rozteklé hodiny, slon s dlouhýma kostnatýma nohama a spousta jeho výtvorů. 
Minulý týden jsme s kamarádkou vyrazili do Prahy na nákupy a na již řečenou výstavu. Vstupenky ode mě dostala jako dárek k Vánocům. Nejdříve jsme nakupovali na Smíchově a poté jsme jeli tramvají na Staroměstské náměstí. Dojeli jsme tramvají k Rudolfinu, k náměstí je to kousek. Tam jsme hledali galerii. 

Zkratka GOAP znamená Gallery of art Prague. Nachází se hned vedle kavárny u Zvonu.


Vstupné stojí pro dospělou osobu 170 Kč. Studenti a děti mají vstupné levnější. 
V galerii byly velmi dobře dané ukazatele, takže jsme hned věděli kudy kam. Dalímu věnovali hned první patro. V dalších dvou patrech se nachází výstava Andy Warhola a Alfonse Muchy. Po vstupu do místnosti máte po levé straně skříňky s klíčky, kam si můžete uložit věci, to pokládám za velké plus. Na výběr byla i spousta suvenýrů s Dalím, Muchou ale i Warholem. My jsme si koupili dokonalý hrníček se slonem a bloček.


Výstava se rozkládala mezi mnoha místnostmi, ani jsme ji nečekali tak velkou. Luxusně zpracované citáty, popisky a série obrazů. Od Dalího jsem znala jen pár obrazů a díky výstavě jsem si jeho tvorbu zamilovala. Kruhovití Dalineanští koně, návrhy flakonků na parfémy, sochy nosorožců, všichni se musíte jít podívat !




"Jediný rozdíl mezi mnou a šílencem je v tom, že já nejsem šílenec!"

"Myšlenka, že by mě mohli nepoznat, byla pro mne nesnesitelná."

Před návštěvou výstavy si ale o Dalím něco přečtěte. Mně přišlo velmi zajímavé, že nejedl jídlo červené barvy, měl strach z mravenců, které často zakomponoval do svých děl, nosil šílený knír zpola oholený. Byl to šílenec a umělci musí být šílení. Během výstavy se ponoříte do jeho snu, je to zážitek.

Žanet❤

You May Also Like

2 komentářů

  1. Odpovědi
    1. Byla moc ! Nadchla mě více, než jsem očekávala. Mám výstavy rada, ale tahle je opravdu jedna z mala, která ve mě zanechala příjemné pocity a hezké vzpomínky. 😊

      Vymazat